Vragen over RSP

Hier vind je een overzicht met veelgestelde vragen door gebruikers

Waar gaat je vraag over?

Inhoudelijke vragen

Testaanbod

Volgens het testoverzicht zit er een test in RSP, maar ik zie hem niet.

Dit kan voorkomen als jouw organisatie (nog) niet alle testpakketten in het abonnement heeft, of als deze tests nog niet aangezet zijn. Neem even contact op met jouw contactpersoon binnen de organisatie of meld het in de servicedesk.

Hoe kan ik gebruik maken van andere tests uit het testaanbod?

Als je wijzigingen wilt aanbrengen in het testaanbod, hebben we een lijst nodig met de tests die je wilt toevoegen en de tests die je ervoor wilt verwijderen. Meld dit in de servicedesk. Als je niet zeker weet welke test kan worden verwijderd, kunnen we de test die het minst wordt gebruikt uitschakelen. Deze aanpassingen worden vervolgens doorgevoerd bij de eerstvolgende kwartaalupdate.

Bekijk hier het volledige testaanbod.

Ik wil een test afnemen of scoren die niet in het testoverzicht staat of nieuwe normen gebruiken.

Dit kan aangevraagd worden in de servicedesk. Ons team gaat dan onderzoeken of we dit kunnen toevoegen. Dat doen we op basis van prioriteit en is afhankelijk van:

  • Het aantal aanvragers
  • Hoe gangbaar de aanvraag is
  • Complexiteit voor de implementatie in de software.

Tegen een meerprijs kan jouw aanvraag eerder ingebouwd worden.

De nieuwe test/normen worden vervolgens vrijgegeven bij de kwartaalupdates. Wil je op de hoogte blijven hiervan? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.

Waar kan ik zien welke tests binnenkort in RSP komen?

Elk kwartaal verschijnen er kwartaalupdates van onze tests. We bouwen tests proactief en op verzoek van gebruikers gratis in, echter moeten we soms gezien resources keuzes maken m.b.t. prioriteiten. Omdat het inbouwen van een test een ingewikkeld proces is dat nauwkeurig gecontroleerd moet worden, kunnen we hier moeilijk een tijdsinschatting van maken.

Kan ik zelf vragenlijsten toevoegen en maken?

Je hebt de mogelijkheid om zelf vragenlijsten toe te voegen en te creëren in ons systeem middels een Excelsjabloon. Het is echter belangrijk om te benadrukken dat het zelf inbouwen van vragenlijsten alleen voordeliger is wanneer je van plan bent om meerdere vragenlijsten te ontwikkelen en het binnen RSP al mogelijk is om deze test te scoren.

Hoewel het niet noodzakelijk is om te beschikken over programmeerkennis, is enige vaardigheid en begrip van het systeem wel aan te raden. Het proces kan namelijk tijdrovend zijn en ongewenste resultaten opleveren als het niet correct wordt uitgevoerd. Het is daarom verstandig om je behoeften zorgvuldig in kaart te brengen en jezelf af te vragen of je de benodigde middelen en expertise hebt om vragenlijsten zelf te maken.

Wil je een test laten inbouwen? Als het gaat om instrumenten die bijvoorbeeld niet gangbaar zijn, een hogere prioriteit hebben of buiten de kwartaalupdates ingebouwd worden, kunnen we een vergoeding vragen. Ook kan het gebeuren dat een uitgever een eenmalig bedrag vraagt voor het verlenen van toestemming. We gaan in dat geval altijd eerst met de aanvrager in gesprek over de kosten.

We staan altjd klaar om te assisteren en advies te geven, zodat je de beste beslissing kunt nemen die aansluit bij jouw specifieke situatie en vereisten. Neem contact op.

Rapportages

Wat als het rapport niet verschijnt na meerdere minuten?

Controleer of er naast de adresbalk een waarschuwingsicoontje wordt weergegeven. Als dat het geval is, is er mogelijk een pop-upblokkade actief. Je kunt proberen deze zelf te verwijderen door op het icoontje te klikken, of je kunt hulp vragen aan je eigen ICT-afdeling. Als er geen waarschuwingsicoontje te zien is, maar er verschijnt nog steeds geen rapport, meld dit dan in de servicedesk.

Ik denk dat er iets niet klopt in de rapporten.

Ga naar de servicedesk en omschrijf de situatie zo gedetailleerd mogelijk:

  • Bij welke organisatie je een abonnement hebt.

  • Om welk product het gaat.

  • Welke test/versie je hebt afgenomen.

  • Wat klopt er niet, of wat had je verwacht?

  • Voorbeeldscoring of screenshots.

Zo zien we je melding sneller, kunnen we beter een oplossing vinden en blijf je op de hoogte van de vorderingen.

Welke normen worden er gebruik?

Metrisquare maakt uitsluitend gebruik van de oorspronkelijke normen zoals gepubliceerd door uitgevers/auteurs en normen zoals gepubliceerd in gerenommeerde vakliteratuur. Onze producten bevatten dus geen eigen normen en we gebruiken de gegevens van je instelling ook nooit voor het opbouwen van nieuwe normen, tenzij ons dat uitdrukkelijk gevraagd wordt.

Bovendien is RSP gekoppeld aan ANDI, een platform van de Universiteit van Amsterdam en de neuropsychologische onderzoeksgemeenschap in Nederland en België. Hierdoor kun je testscores binnen RSP direct vergelijken met een grote database met normgegevens, gebaseerd op duizenden afnames van gezonde proefpersonen. Met één knopdruk kun je ook multivariate vergelijkingen uitvoeren, wat voordelig is voor de diagnostische taak, waarbij meerdere cognitieve of gedragseigenschappen in samenhang moeten worden geëvalueerd voor het stellen van een diagnose.

Er verschijnt geen ANDI-rapport

Zorg ervoor dat je het vakje voor ANDI hebt aangevinkt. Daarna kun je op de knop ‘gegevens verwerken’ klikken. Je zult dan alle rapporten ontvangen, waaronder de detailrapporten per test, het conceptrapport en het ANDI-rapport.

Let op: Als je op het rapporticoon naast een test klikt om een detailrapport te genereren, ontvang je geen rapportage.

 

Technische vragen

Kan de systeembeheerder toegang krijgen tot de gebruikersaccounts, aantal afgenomen tests, en meer?

Als jouw organisatie gebruik maakt van een Single Sign-On koppeling ligt het beheer van de gebruikersaccounts bij de organisatie zelf. De rest wordt beheerd door Metrisquare. Maakt jouw organisatie geen gebruik van een SSO-koppeling dan ligt het gebruikersbeheer ook bij Metrisquare.

Wil je inzicht in het gebruik van jouw organisatie? Neem dan contact met ons op via de servicedesk.

Het lukt niet om in te loggen.

Controleer of je de juiste link hebt ingevoerd in de adresbalk. RSP maakt geen gebruik van ‘www.’ in de domeinen van gebruikers.

Van welke internetbrowser maak je gebruik? RSP is ontwikkeld voor gebruik in de internetbrowsers Chrome, Edge (Chromium) of Firefox.

Kom je wel op de inlogpagina, maar krijg je een foutmelding bij bijvoorbeeld het invoeren van de inloggegevens? Meld het in de servicedesk en voeg een screenshot van de melding toe.

De link naar een vragenlijst werkt niet.

Heb je een testdatum in de toekomst gekozen? In dat geval is de logincode ook niet eerder bruikbaar. Maak een nieuwe cliënt aan met de testdatum in het verleden of vandaag. 

Is dit niet het geval? Meld het dan in de servicedesk

Hoe verander ik een RSP gebruiker?

Maakt de organisatie gebruik van een Single Sign-On (SSO) koppeling? Dan kun je dit melden bij de ICT-afdeling van jouw organsatie. Zij kunnen de toegang beheren.

Maak je geen gebruik van een SSO-koppeling? Meld het dan in de servicedesk inclusief de naam en het e-mailadres van de oude en/of nieuwe gebruiker.

Kun je gegevens zien van andere (collega) psychologen?

Standaard is RSP zo ingesteld dat je enkel de gegevens ziet die je zelf ingevoerd hebt, dus niet van andere psychologen. We kunnen dit voor een instelling desgewenst aanpassen, zodanig dat je wel de gegevens van collega’s kunt raadplegen. In dat geval zie je een waarschuwing en wordt de toegang bijgehouden in een logboek.

Kan ik een EPD koppelen?

Samen met de instelling moet bepaald worden welk type koppeling er gemaakt wordt. Je kunt cliëntgegevens uit het Elektrisch Patiënten Dossier (EPD) ophalen maar ook data doorsturen naar het EPD. De kosten en mogelijkheden voor zo’n koppeling zijn afhankelijk van het gebruikte EPD.

Neem voor verdere vragen hierover contact met ons op via contact@metrisquare.com.

Waarom kleurt de scoringtabel bovenaan geel in plaats van groen? Ik kan de gegevens niet verwerken.

Als het kopje van de scoringtabel geel kleurt, betekent dit dat er te veel gegevens zijn ingevuld. Er is een invoer gedaan in een van de velden die leeg moet blijven.

 

Staat jouw vraag er niet tussen?